Portfolio


Wat heb je nodig

om de volgende stap

te maken?

Je hebt een plan, een idee, een visie. Je wilt het de wereld (of in ieder geval je doelgroep) laten weten. Hoe neem je ze mee? Met welke woorden, welke beelden krijg je ze mee? Met ratio alleen gaat het niet lukken. Je krijgt mensen pas in beweging, als je ze weet te raken. 

Als ze zich herkennen in wat je zegt, zonder woorden.

Als ze je vertrouwen, omdat ze voelen dat het klopt.

Ik kan je helpen, en ik doe het graag. Hieronder een selectie van projecten die mij raakten.


Gemeente Hoorn is een vooruitstrevende organisatie en een fijne opdrachtgever. De oogst van onze samenwerking tot nu toe:

 

  • het programma Duurzame stad; hoe pakken we de energietransitie aan, hoe word je een circulaire stad en hoe zit het met klimaatadaptatie en biodiversiteit? (ontwerp programmaboek, illustratie en infographics);

  • Hoorn 2020; hoe neem je mensen mee in de transformatie van je organisatiestructuur en -cultuur? (concept, ontwerp, infographics, animatiefilm);

  • het project Poort van Hoorn; hoe houden we de regio bereikbaar en maken we de stad toegankelijker en aantrekkelijker? (illustraties, animatiefilm, website, vormgeving toekomstvisie 'Maak plaats', huisstijlhandboek, etcetera);

 

Voor nieuwe projecten mogen jullie me altijd wakker maken!

Ga naar de website en bekijk het filmpje


Bekijk je processen
door de ogen van je klant

Aandacht...
de essentie van zorg

Oprechte interesse in de zorg: Hoe communiceer je écht ontvangersgericht?

In opdracht van het Westfriesgasthuis werkte ik het afgelopen decennium aan een aantal inspirerende projecten:

  • de verrassende online en offline publiekscampagne voor de poliklinieken in Enkhuizen en Heerhugowaard, charmeoffensief 'Mijn wolk'*;
  • de succesvolle wervingscampagne 'Draag bij'* (concept, ontwerp, tekst en organisatie) die enorm veel positieve energie losmaakte en de komst van een röntgenapparaat mogelijk maakte;
  • het schrijven van de 'boilerplate', de korte tekst die samenvat wie je als organisatie ten diepste bent;
  • de Prezi voor het interne project 'Bij ons ben je veilig', dat patiëntveiligheid naar een ander niveau tilde;
  • het lading geven aan het merkgevoel 'Alle aandacht' door middel van campagnebeelden en -teksten, met dank aan topfotografe Carole Modderman;
  • het ontwerp van een nieuwe huisstijl;
  • het vormgeven (wat een puzzel) van de folder 'Zo kunt u alles vinden';
  • het transformeren van de arbeidsmarktcommunicatie naar de kernwaarde 'oprechte interesse'.

* Deze projecten zouden nooit zo'n succes zijn geworden zonder Shy Minkowsky.

'Tijdens de publiekscampagnes

'Mijn wolk' en 'Draag bij'

ontstond er echt een community-gevoel.

Iedereen wilde erbij horen en meedoen.

Dat is zo gaaf,

dan krijg je dingen voor elkaar.'


Je kunt bij Design the Future o.a. terecht voor:

concept, tekst, grafisch ontwerp, fotografie, illustratie of een goed gesprek.